Evo nedugo nakon uvođenja avio linije Banjaluka-Beograd o čemu sam pisao, čitam da je Vlada RS donijela zaključak o otvaranju vazdušnog saobraćaja na relaciji Banjaluka-Salzburg tri puta sedmično. Stvarno odlična vijest i za Grad Banjaluku, njene građane i Aerodrom Banjaluka.
Kako izgleda Vlada RS je veoma odlučna da oživi aerodrom i da ga postavi na "zdrave noge", a u prilog tome govori kompletno obnovljena
pista, izgrađen novi toranj, uvođenje avio linije Banjaluka-Beograd, sada i uvođenje ove linije. Jedino što se još čeka jeste osnivanje avio kompanije "Sky Srpska", sa sjedištem u Banjoj Luci što bi umnogome doprinjelo razvoju važdušnog saobraćaja na banjalučkom aerodromu..
Što se tiče avio linije Banjaluka-Salzburg vlada je izdala obavještenje u kojem se navodi:
"Dogovorili smo se da damo saglasnost i otvorimo pregovore sa kompanijom `Konsaltnig GM BH Salzburg` za povezivanje Banjaluke i Salzburga, zato što smatramo da iz Salzburga imamo veoma dobre veze sa svim drugim centrima Evrope i svijeta", rekao je novinarima nakon sjednice Vlade Srpske ministar za privredu, energetiku i razvoj Rajko Ubiparip.
On je naveo da Vlada RS želi da privrednicima i građanima Srpske omogući jednostavniju vezu sa privrednicima iz regiona, naglasivši da je riječ o značajnom i u prvoj fazi skupom projektu, jer je potrebno da javnost bude upoznata o tome marketingom i drugim mjerama.
"U naredna četiri mjeseca vidjećemo koliko će ovaj zahtjev Vlade RS biti opravdan sa ekonomskog stanovišta", rekao je Ubiparip.On je istakao da su pregovori još na početku i izrazio uvjerenje da će kompanija naći ekonomski interes, te dodao da će Vlada u prva četiri mjeseca sufinansirati ovu relaciju, kako bi ona imala svoju ekonomsku opravdanost.
Šef Biroa Vlade RS za odnose s javnošću Vera Sajić rekla je da bi se avio-saobraćaj na relaciji Banjaluka - Salzburg odvijao tri puta sedmično od 1. decembra 2007. godine do 31. marta 2008. godine, nakon čega bi se odlučilo o nastavku saobraćaja.
"Za prevoz bi se koristio avion kapaciteta 31 sjedište. Saobraćaj bi bio organizovan kao redovan čarter let srijedom, petkom i nedjeljom, sa polaskom iz Salzburga u 15.05 i dolaskom u Banjaluku u 16.15 časova, te povratkom iz Banjaluke u 16.45 i dolaskom u Salzburg 17.55 časova", rekla je Sajićeva i dodala da će to još biti definisano u razgovorima kompanije i Ministarstva saobraćaja i veza RS."
Kako se vidi još je sve u fazi dogovora,ali s obzirom da je vlada spremna da sufinasira let četiri mjeseca vjerujem
da će do dogovora doći. Iako su ovo sve pokazatelji da bolji dani stižu za banjalučki aerodrom vjerujem da pravog progresa neće biti dok stanici RS i BiH ne budu mogli putovati bez viza i komplikovanih procedura....
4 коментара:
Dobra vijest, samo mi nije jasno ko je prevoznik, Sky Srpska ili neko drugi. Ne znam sta bi sa dugo najavljivanim niskocjenovnim prevoznicima, kao sto su Ryanair, Eeasy Jet i ostali. Zivim u inostranstvu, i svjedok sam koliko nasih ljudi iz Holandije i Njemacke stize German Wings-om u Zagreb, sto znaci da susjedi Hrvati imaju koristi sto od taksi sto od parkinga i tako dalje. Zasto nasa Vlada ne moze nesto uciniti i dovesti bilo kojeeg prevoznika na banjalucki aerodrom i povezati Banja Luku sa sjeverom Njemacke i Holandije gdje zivi veliko dio nasih????
Sada tačno ne mogu reći,ali mislim da je u pitanju neka mala kompanija iz Austrije. Što se tiče ovog leta
U subotu(16.02.) je, promotivnim letom na relaciji Banja Luka – Salcburg zvanično uspostavljena redovna linija između ova dva grada.
E sada što se ti tiče jeftinif prevoznika to će uskoro biti riješeno. Pregovori su već obavljeni sa Ryan Air-om jer je zahtjevao određene garancije da će mu let biti isplativ tako je firma Aerodromi RS izvršila dokapitalizaciju kojom će pored proširenja aerodroma i zgrade određen dio novca biti za tu garanciju za Ryan Air. Što se tiče leta u pitanju je let Banjaluka-Frankfurt
A da ne dodajem ovde ostaviću komentar na posto Let Banjaluka-Beograd o novim cijenama karata
Da li se zna cijena karte?
Da li cemo zivi docekati "low-cost" letove sa banjaluckog aerodroma i ostalih "mrtvih" okolnih aerodroma?!!! Ja se stalno pitam zasto se ne dozvoljavaju ti letovi? Pa grad-drzava samo mogu imati koristi od toga? zasto se ne bi otvorili letovi na podrucju ex -Yu sa Ryanairom BL-tivat ili podgorica Beograd -Nis, beograd- Mostar i slicno! Pa ljudi moji dok ostale drzave cvjetaju u avio prevozu i ljudi lete mi se samo nazadujemo!!!!
Постави коментар